Home                       

APGEN

Doelstelling

Het Apostolisch Genootschap is een religieus-humanistische beweging met zo’n 14.000 leden. Aan ons werd gevraagd om voor het eerst echt campagne te voeren met als primair doel de naamsbekendheid te vergroten.

Aanpak

We hebben niet alleen de positionering geoptimaliseerd naar religieus-humanistische zingeving, maar ook de propositie sterk verbreed. In plaats van mensen op een zondagmorgen naar een van 70 gebouwen te krijgen, bieden we een breed palet aan (online) bijeenkomsten, lezingen, workshops en content. De zingevende boodschap vertaalden we door naar alle uitingen, zelfs de radiospots kenden een ‘zingevend tempo’.

We voerden daarnaast een complete rebranding door en voeren sinds 2018 jaarlijks landelijk campagne met uiteenlopende middelen (OOH, DM, online ads, video, social media, print, guerrilla-acties, radiocommercials).

Resultaat

Sinds de eerste campagne is de naamsbekendheid (meetbaar) fors gestegen. In meerdere (online) media wordt geschreven over de acties en events -welke ook consequent goed worden bezocht. Leuke bijkomstigheid: de Apostolische-leden zijn meer betrokken en trots op ‘hun’ genootschap.

“ZEAL hielp ons met de creatieve kant van de herpositionering van kerkgenootschap naar een organisatie voor religieushumanistische zingeving. Zij verdiepte zich heel goed in de zingevingsmaterie en kwam met een frisse nieuwe huisstijl en aansprekende campagnevoorstellen. Het begin van een lange samenwerking met plezierig persoonlijk contact en korte lijnen.”

– Apostolisch Genootschap

Vorige case                     Home                     Volgende case