BackWERK
Doelstelling
De internationaal opererende formule BackWERK is een bakery-café. Gasten kunnen kiezen uit vers bereide gerechten en sappen, gemaakt van regionaal aangeleverde ingrediënten. Eten dat niet binnen no-time wordt verkocht, gaat uit de vitrine en wordt diezelfde dag extra voordelig aangeboden via een app.
Het team van BackWERK biedt kwaliteit, snelheid en alles voor een goede prijs. Maar ja, concurrenten communiceren allemaal kwaliteit en prijs. Tijd dus voor een herpositionering.
Aanpak
Omdat de concurrentie vanuit soortgelijke waarden communiceren, besloten wij het merk-DNA nogmaals onder de loep te nemen. Alles van BackWERK is zeer goed uitgedacht. Zoals lokale leveranciers, minder afwas door te eten vanaf het dienblad en met verse ingrediënten meerdere producten op menu aanbieden. Kortom: kosten beperken en kwaliteit optimaliseren.
We kwamen tot de volgende conclusie. Je houdt als gast van vers. Je bepaalt je eigen tempo. Je wilt zien wat je koopt. Dat is slim! Kortom: Slim kiest BackWERK.
We gooiden hun oude winkelcommunicatie overboord en kozen ervoor om het product weer als hero neer te zetten. Vanuit die positionering ontwikkelde we o.m. productfotografie, design, een huisstijlmanual, pay-off, instore en outdoor communicatie, verpakkingen en social media.
Resultaat
BackWERK groeit. En op zo’n wijze dat dit internationaal ook is opgevallen. Men wil graag de Nederlandse aanpak nu ook internationaal overnemen. Hoe slim is dat!